Олімпіада. Українська мова (2 курс)

 

УКРАЇНСЬКА МОВА

Пояснювальна записка

1. Завдання для учасників олімпіади розроблені відповідно до навчальної програми з української мови для загальноосвітніх навчальних закладів (рівень стандарту).

2. Олімпіада проводиться  дистанційно (в ZOOM).  Загальний час виконання олімпіадної роботи складає 90 хвилин.

3.Завдання до олімпіади  учасники отримують у блозі.

4. При виконанні завдань дозволяється користуватися лише ручкою.

5. Завдання передбачають виконання п’яти блоків: тестові завдання, завдання на встановлення відповідностей, творче завдання, розбір речення, написання есе.

6. Відповідно до оцінювання окремо кожного блоку виконаної роботи учасник отримує певну кількість балів.

І блок – тестові завдання. У завданнях 1-6 необхідно вибрати одну правильну відповідь, правильна відповідь на кожне оцінюється 1 балом.

II блок - завдання на встановлення відповідностей, правильна відповідь на кожне – 3 бали.

III блок -  творче завдання. Правильна відповідь за кожне із двох завдань оцінюється за 15-ти бальною шкалою.

IV блок -   практичне завдання. Правильна відповідь оцінюється за 20-ти бальною шкалою.

V блок -  написання есе. Оцінюється в 35 балів

7. Переможці олімпіади визначаються за максимально набраною кількістю балів, яка становить -90.

Фото виконаних робіт надсилаються  на Viber.

 

 

 

 

Завдання І етапу

Всеукраїнської учнівської олімпіади

з української  мови

на 2022 -2023 навчальний рік

ІІ курс

I.Виконати тестові завдання

1.Укажіть   рядок слів , у яких наголошений перший склад

А. мати, ліки, ознака, тиша;

Б. подруга, днина, випадок, срібло;

В. верба, щирість, ясний, легко;

Г. диво, босий, милий, кухонний;

Д. крихта, малий, вечір, щасливий.

2Літеру е треба писати на місці обох пропусків рядка

 А. в..сняне мар..во;
Б. вир..нає сон..чко;
В. в..личезний п..ріг;
Г. заст..бнути к..шеню;
Д. кр..шталеве джер..ло.

3.  Помилку в написанні імені по батькові допущено в рядку

А. Тарасович, Євгенович, Юрійович;

Б. Віталієвич, Ігорович, Степанівна;

В. Андрійович, Миронівна, Васильович;

Г. Анатолійович, Микитович, Савівна;

Д. Григорович, Іллівна, Миколайович.

4.   Правильно утворено форму третьої особи множини від інфінітива

А. проводжати - проводять;
Б. полоти - полять;
В. кричати - кричуть;
Г. хотіти - хотять;
Д. бігти - біжать. 

5. У реченні «Викладач дуже зрадів,… почув самостійні судження студентів» може бути кожен з названих сполучників, окрім

А. бо;

Б. адже;
В. тобто

Г. оскільки;

Д. тому що.

6. Граматично правильне закінчення речення «Читаючи «Зачаровану Десну» О. Довженка,..»

А. збагачується ваше мовлення;

Б. ви збагачуєте своє мовлення;

В. звертається увага на багатство мови;

Г. вас зацікавить багато епізодів;

Д. перед нами постає світ дитинства.          

 

II.Завдання на встановлення відповідностей

 

7. Побудуйте речення з відповідними фразеологізмами.

1.Місто наше він знає       А. як грім з ясного неба;

                                                              

2. Схожі ми з сестрою        Б. як свої п’ять пальців;

                                                            

3. Раптовий приїзд сина був   В. як білка в колесі;

4. Мама крутилася з ранку      Г. як гриби після дощу;

     до вечора                              Д. як дві краплі води.

 

8.Установіть відповідність між чужомовними словами та українськими відповідниками                                                                                                                  

                                                     

1.     пафос                      А. спостереження

2.     паритет                   Б. рівність

3.     харизма                   В. зустріч глав держав

4.     саміт                        Г. піднесення

5.     моніторинг              Д. обдарованість

                                            Е. згода

                                            Є. висвітлення

 

9.З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова ( цифра в дужках позначає наступне слово)

(1) Обабіч левад (2) скрізь видно розкішні садки, які (3) неначе заглядають у долину через (4) верхи верб.

 

А. іменник                            

Б. прислівник

В.  сполучник

Г. прийменник

Д. частка

 

 

 

III. Творче завдання

 

10. Запишіть іменники, поставивши їх у формі кличного відмінка. Козак Тиміш, лейтенант Кравченко, пані Олена Коваленко, друг Олексій, Софія Дмитрівна, Віталій Петрович, сестриця Орися, дідусь Артем. (4 б.)

 

11. Відредагуйте речення

Виходячи з вагона поїзда , у мого чемодана відірвалася ручка.

Через три години часу завдання буде виконане.

Дівчина піднімається сходами вгору.

Ми провели ряд міроприємств.

Ми взаємно допомагаємо один одному.

 

  IV. Практичне завдання.

Спишіть речення, поставте розділові знаки, над кожним словом напишіть частину мови, підкресліть члени речення.

Дорога простягаєтьсячерез степи спускається в долини сірою стрічкою здіймається на косогори (І. Нечуй-Левицький).

 

V. Напишіть есе на тему «У чому сенс життя?»