Українська мова №31

24 січня 2024 р.

Зворотній зв'язок  nevkritaya@ukr.net

Українська мова Урок 14

Підручник Олександр Заболотний, Віктор Заболотний Українська мова. Рівень стандарту Підручник для 11 класу закладів загальної середньої освіти. Рекомендовано Міністерством освіти і науки України, «Генеза», 2019

Підручник

Тема програми  Пунктуаційна норма

Тема уроку  Розділові знаки при прямій мові

 Працюємо в робочих зошитах

Завдання 1. Повторити теорію

Теорія

Теорія 2

Завдання 2. Опрацювати відеоурок за покликанням, створитиь опорний конспект

Українська мова. Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові. Непряма мова.


Пряма і непряма мова. Розділові знаки при прямій мові. Українська мова 11 клас

Завдання 3. Виконання системи практичних завдань

·        Спишіть, поставте розділові знаки при прямій мові.

 

Чи не час нам в дорогу спитав тато.
Син сказав я вже вивчив уроки
Три біди в людини  говорить народна мудрість   смерть, старість і погані діти.
Мамо  питаю  то льони цвітуть?
Ось я йду!  обізвалася Зима.
Яких же я людей бачу?  одказує Кармель.
Які надумав відкривать моря? питаю у малого капітана

 

·        Закінчіть речення. Запишіть, правильно розставляючи розділові знаки.

 

Я дуже люблю кататися ...
Він сказав ...
Я почув ...
... говорять учні.
... розповідає Саша.

 

* Перебудуйте подані речення з прямою мовою непрямою.


1.Я подумав тоді: «Тіні коротшають так само непомітно, як і людське життя»(Г. Тютюнник)


 2.Мене навчала мати ще колись: «Як виростеш, моя мала дитино, то мудрим будь і мужнім будь в житті»


·         У якому реченні припущено помилки у вживанні розділових знаків при прямій мові , усередині якої слова автора?


А “Чи  бачили таке, - сказав батько і, помовчавши, додав: - Готовий хлібороб, одним словом”


Б. “Ото воно там якраз і було, - сказав мій візник, - отам, де стовп”


В. “Яка ти розкішна, земле, думала Маланка. Весело засівати тебе хлібом, прикрашати зелом, заквітчати квітами”


*  Яка схема відповідає реченню: «Життя прекрасне- цінуй його!»- йдетья в духовному заповіті Матері Терези


А. А: “П”


Б. “П”, - а


В. “П!”- а


Г. А: “П!”-а


*  Запишіть речення, правильно розставляючи розділові знаки. Складіть схеми речень, поясніть розділові знаки.

1. Гроза скоро почнеться сказав Федя і подивився на небо.

2. Я знаю сказала вона вас неможливо переконати.

3. Володимир Сосюра писав Любіть Україну, всім серцем любіть! 4. Хто творить розумну і добру людину найкращий майстер таким було рішення стариків.

Завдання 4. 

Виконайте інтерактивні вправи

Інтерактивна вправа

Інтерактивна вправа 2

Інтерактивна вправа 3

 

Домашнє завдання  

Опрацювати навчальний матеріал блогу

Пройти тест